BMW I8 - SUPERHYBRYDA PRZYSZŁOŚCI

BMW I8 - SUPERHYBRYDA PRZYSZŁOŚCI

Motoryzacyjna przyszłość istnieje już dziś.Trwa nawet od kilku lat… BMW I8 jest bowiem obecne na rynku w postaci produkcyjnej od 2014 roku. I ciągle potrafi zadziwiać jako absolutnie niezwykły,futurystyczny pojazd przykuwający wzrok każdego, kto znajdzie się w pobliżu.Decyduje o tym w pierwszej kolejności magnetyczny wręcz design nadwozia, który jest skutkiem nadania karoserii jak najbardziej opływowego kształtu.

BMW I8 - LUIZA DOROSZ

Klinowata sylwetka zaczyna się agresywnym, spiczastym przodem, a następnie miękką linią płynnie przechodzi ku nieco masywniejszemu tyłowi, gdzie zastosowano oryginalne tunele powietrzne. Zewnętrznym wyróżnikiem BMW I8 są też oczywiście unoszone do góry drzwi, a „elektryzujące” wrażenie robi pełne oświetlenie w technologii LED, a także dostępne opcjonalnie reflektory laserowe – po raz pierwszy na świecie montowane w samochodzie seryjnym.

BMW I8 - LUIZA DOROSZ

Pionierskość BMW I8 nie kończy się na tym co zewnętrzne. O wiele bardziej istotna jest tu jego struktura i rozwiązania napędu.Czteroosobowe nadwozie typu 2+2 wykonane jest w architekturze LiveDrive. Szkielet klatki pasażerskiej Life-Modul zbudowano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP). Elementy napędowe, akumulatory, zawieszenia zintegrowano zaś w szkielecie Drive-Modul wykonanym z aluminium.

BMW I8- LUIZA DOROSZ

Efekt takiej konstrukcji to stosunkowo niska masa własna gotowego do jazdy samochodu. Wraz z baterią akumulatorów wynosi ona 1485 kilogramów. Dodatkowym atutem okazuje się też niezwykle nisko położony środek ciężkości i idealny rozkład mas między osiami.Sportowe BMW I8 jest hybrydą typu plug-in, której baterię można doładować korzystając ze standardowego gniazdka elektrycznego.

BMW I8 - LUIZA DOROSZ

Za napęd odpowiadają silnik elektryczny wprawiający w ruch koła przednie oraz benzynowy trzycylindrowy motor turbo o pojemności 1,5 litra napędzający koła tylne.Moc systemowa, którą dość skomplikowanie oblicza się w przypadku hybryd wynosi 362 KM, a maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy. Trzeba jednak pamiętać, że osiągi takie dostępne są w chwili pełnego naładowania wysokonapięciowych akumulatorów litowo-jonowych posiadających bezpośrednie chłodzenie cieczą.

BMW I8 - LUIZA DOROSZ

Korzystając tylko z ich energii sportowe coupé prawie bezszelestnie toczy się po drodze i może w ten sposób pokonać dystans nieco ponad 30 km.
Uruchomienie silnika spalinowego wzmocnionego agresywnie skonfigurowaną turbosprężarką i otrzymującego zastrzyk dodatkowego momentu obrotowego ze wzmocnionego alternatora „ożywia” samochód czyniąc z niego prawdziwego „sportowca” gotowego na ekstremalne wyczyny.

BMW I8 - LUIZA DOROSZ

W takich momentach właśnie pojawia się swoista magia przyszłości. Koordynacja rozdziału momentu między osiami nie połączonymi przecież mechanicznie staje się wielkim wyzwaniem i wymaga nie lada sprawności pokładowej elektroniki. A o tym , że udaje się to już dzis mogłam sie przekonać dzięki Bawaria Motors z ulicy Czerniakowskiej w Warszawie, która przedstawiła mi tego ekstrawaganckiego, a jednocześnie pełnego elegancji i lekkości „przystojniaka z przyszłości” jakim niewątpliwie jest BMW I8.

 

Photo: PATRYK PATYNOWSKI
Model : LUIZA DOROSZ
Mua : KAMILA TADRYIAN
Hair: IWONA KAIM
Dress : BOSARI
Shoes :CARINII

 

 

 

 

 

One Comment
Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *