BMW M4 COMPETITION-Dym z powodu 500+  

BMW M4 COMPETITION-Dym z powodu 500+  
BMW M4 Competition-luiza dorosz
Jazda sportowym, ocierający się już o wyczynowy poziom BMW M4 Competition z mocą 500 KM osiąganą m.in. dzięki układowi wydechowemu Akrapovic i elektronice Hamann z tradycyjnym przeniesieniem napędu tylko na tylne koła oznacza dym 🙂 I to zarówno w przenośni, dzięki apokaliptycznie piekielnym dźwiękom wydobywających się z poczwórnych rur jak i dosłownie w trakcie uślizgu opon poddających się sile ponad 600 Nm momentu obrotowego pochodzącego z 6 cylindrowego, 3 litrowego silnika z podwójną turbosprężarką.
BMW M4 Competition-luiza dorosz
BMW M4 Competition-luiza dorosz
Epatowanie takimi wrażeniami w cywilizowanym świecie ruchu drogowego staje się coraz częściej nieakceptowalne dlatego pozostaje wizyta na torze. Taką stosowność umożliwił mi podwarszawski Tor Modlin zlokalizowany obok cywilnego lotniska Modlin. Przedstawiany samochód BMW M4 Competition należy do „wyposażenia standardowego” obiektu i możecie go sobie wynająć, aby posmakować „zakazanych owoców” współczesnej motoryzacji. Warto więc planując podróż z płyty lotniska pojawić się wcześniej w sąsiedztwie i „odlecieć” na pokładzie M4.
BMW M4 Competition-luiza dorosz
BMW M4 Competition-luiza dorosz
„Zrobić dym” mówimy czasem i myślimy wtedy o stworzeniu sporego zamieszania. Taki właśnie dym pojawił się wraz z obecną generacją BMW M4 i M3. Wcześniejsze edycje M3 napędzane były bowiem przez doprowadzone do perfekcji motory wolnossące. Nowa seria zamieniła kultową jednostkę V8 na mniejszy silnik wspomagany turbosprężarkami. Wiadomość o tym stała się powodem licznych dyskusji i rozczarowania fanów marki obawiających się braku liniowości w przekazywania mocy, z których słynęła rodzina „M”. W rzeczywistości jednak i tym razem bawarscy inżynierowie nie zawiedli.
BMW M4 Competition-luiza dorosz
BMW M4 Competition-luiza dorosz
Dwie lekkie turbosprężarki nie pozostawiają dużej bezwładności i szczególnie w wersji Competition sprawiają, że BMW M4 rwie do przodu i mieli tylnymi kołami, zostawiając dym i ślady na asfalcie. Jest przy tym odpowiednio precyzyjny w prowadzeniu. Zastosowany w nim system Active M Differential optymalizuje trakcję podczas przyspieszania i szybkiego pokonywania zakrętów. Wspomagany zaś kolejnym systemem – M Dynamic, samochód pozwala na jeszcze większe wykorzystanie potencjału mocy i skuteczniejsze przeniesienie napędu. Dzięki obniżonemu progowi działania DSC możemy łatwiej wejść w kontrolowany poślizg i czerpać w ten sposób radość z jazdy. Do opisanych efektów przyczynia się także dwusprzęgłowa 7-stopniowa automatyczna przekładnia M Drivelogic znacznie przyjaźniejsza od tej z poprzedniej generacji M3.
BMW M4 Competition-luiza dorosz
BMW M4 Competition-luiza dorosz
Osiągnięcie takich efektów zawdzięcza BMW M4 Competition również odpowiedniemu zestrojeniu zawieszenia: obniżone sprężyny, dodatkowe stabilizatory poprzeczne oraz elektronicznie regulowane amortyzatory zapewniają większą sztywność oraz stabilność prowadzenia. Jeśli ktoś nie wycofa się jeszcze z myślenia, że BMW M4, nie jest wystarczająco szybkie, precyzyjne i ekscytujące może szukać pomocy u tunerów. Jednym z nich jest niemiecki Hamann, który opracował dodatkową jednostkę sterującą silnika wzmacniającą jego parametry. I takie logo nosi właśnie udostępnione mi na Torze Modlin BMW M4 Competition 🙂
BMW M4 Competition-luiza dorosz
BMW M4 Competition-luiza dorosz

 Foto: Michał Ścigniejew/Dominik Morgaś

Mua: Agnieszka Wybierek

Hair: Iwona Kaim

Stylizacja:

Kurtka :Belair

Spodnie: Dsquared2

Czapka : Magdalena Czamara

Buty:Carinii

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *