LEXUS RX 450h - ŻYCIE W LE(U)XUSIE

LEXUS RX 450h - ŻYCIE W LE(U)XUSIE

 

Lexus RX 450H to jak życie w luksusie – a luksus wymaga swobody i przestrzeni. Ta zawarta jest w pokaźnych rozmiarach – 489 cm długości, 189 cm szerokości i 169 cm wysokości. Swobodę poruszania się zaś zapewnia 3,5-litrowy silnik V6 oraz dwa silniki elektryczne. Łączna moc napędu hybrydowego wynosi około 313 KM. Najważniejsze, że dostępna jest zawsze, niezależnie od stopnia naładowania akumulatorów. A te ładowane są podczas hamowania, jak również w czasie spokojnej jazdy gdy nie jest wykorzystywana cała moc silnika spalinowego.

 

LEXUS RX 450H - LUIZA DOROSZ

Układ taki uwalnia nas od konieczności korzystania ze stacji ładowania,plątaniny kabli i traconego czasu. Idealnie…? Być może nie, ale praktycznie.Tym bardziej, że dzień intensywnej jazdy z przyjemnością wykorzystywania bardzo dobrych ( 7,7 s od -100km/h jak na masę i klasę )osiągów samochodu zakończył się wynikiem 8,6 l/100 km. Zresztą same cyfry mówią niewiele o charakterze LEXUSA. To zupełnie tak jakby chcieć opisać swojego UKOCHANEGO ( UKOCHANĄ) tylko za pomocą wymiarów. Gdybym miała podsumować LEXUS -a RX450h użyłabym słów – ŁAGODNY I MOCNY, a o otrzymanej do testów wersji F SPORT mogę powiedzieć dodatkowo – INTRYGUJĄCO PRZYSTOJNY.

LEXUS RX 450H - LUIZA DOROSZ

Już pierwsze spojrzenie na  nadwozie samochodu wywołuje pozytywne  wrażenie. Zdecydowanie narysowane ostre linie karoserii sprawiają, że wyczuwa się ducha nowoczesności, a odpowiednio duże  rozmiary zewnętrzne potęgują wrażenie solidności. Miłe doznania nie opuszczają nas też gdy zajmiemy miejsce w aucie. W dodatku niezależnie od wyboru tego miejsca. Są samochody, które szczególnie „rozpieszczają” prowadzącego, inne preferują pasażerów. LEXUS RX 450h zapewnia podobną przestronność i wygodę w obu rzędach siedzeń. Tym samym  zachęca do relaksacyjnej podróży w szerszym gronie. Na przyszłość zresztą zapowiadana jest przedłużana wersja siedmioosobowa – Japończycy potrafią mnożyć przyjemności 🙂

lexus rx 450h - luiza dorosz

W dalekowschodnim stylu prezentują się też osiągi: są dostojne, ale konsekwentne. LEXUS RX 450h posiada specyficzny  napęd na wszystkie koła. Nie dysponujemy tradycyjnym, mechanicznym układem 4×4. Napędzana przez silnik spalinowy przednia oś nie dzieli się momentem z tyłem. Tylne koła napędza osobny, 50-kilowatowy silnik elektryczny, który na każde żądanie układu sterującego jest w stanie błyskawicznie wygenerować bardzo wysoki moment obrotowy. W połączeniu z adaptacyjnym zawieszeniem układ ten sprawia , ze LEXUS RX 450 h prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Nawet odważniej pokonywane zakręty nie są przeszkodą – łagodnie pojawiająca się podsterowność wskazuje granice bezpieczeństwa, o które dba zaawansowana elektronika.

lexus rx 450h-luiza dorosz

Oczywiście pomimo przydomku F sport LEXUS RX 450h nie jest samochodem typowo sportowym. W pełni dynamiczna jazda kłóci się z jego charakterem i masą. Fizyka ciągle obowiązuje 🙂 Swój udział ma w tym zresztą także bezstopniowa przekładnia E-CVT, która wręcz łagodzi charakter benzynowej V 6-ki i na niewiele zda się tu opcja ręcznej zmiany biegów będąca jedynie próbą symulacji. To prawdopodobnie jedyna sztuczność  LEXUS-a RX 450h. Najważniejsze, że komfort i luksus są w nim absolutnie prawdziwe :)Dziękuję salonowi Toyota&Lexus ROMANOWSKI Radom za udostępnienie pięknego egzemplarza LEXUS -a RX450h F sport. Plenerów użyczyła urocza Ziemia Radomska i jedna z jej pereł Pałac Domaniowski.

lexus rx 450h - luiza dorosz

Photo: Patryk Patynowski
Model: Luiza Dorosz
Mua: Kamila Tadryian
Hair: Jakub Kołaczek
Stylist: Kinga Wcisło

 

 

 

 

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *