Nissan GTR - Godzilla na Sterydach

Nissan GTR - Godzilla na Sterydach

NISSAN GTR kultowy, flagowy, niemal wyczynowy samochód jest już z nami prawie 10 lat. A ciągle potrafi zadziwiać.Tak jak poprzednicy stał się wręcz ikoną – także popkultury. Dla większości ludzi chociaż odrobinę obytych z motoryzacją wystarczy sam skrót „GTR”, by wszystko stało się jasne. Oznaczony dodatkowym kodem R35 jest już „szóstym pokoleniem” dynastii „sportowców Wschodu” wciąż wiernym swoim korzeniom.

nissan gtr - luiza dorosz
Niezwykłe właściwości jezdne i piorunujące osiągi zdobywa on jak zwykle dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych osiągnięć techniki motoryzacyjnej.Jeśli za przykład powyższego stwierdzenia damy turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,8 litra z tulejami cylindrów natryskiwanymi plazmą w łuku elektrycznym, sekwencyjną 6-biegową, dwu sprzęgłową skrzynią umieszczoną w układzie Transaxle, zaawansowane systemy czterokołowego napędu ATTESA E-TS i układy kontroli dynamiki pojazdu (VDC-R) łatwiej będzie zrozumieć zachwyty ale także prawdziwą drogową i torową skuteczność NISSAN GTR.

nissan gtr - luiza dorosz

Czy rzeczywiście może istnieć super samochód „dla wszystkich, na dowolną okazję i na każdą drogę” jak głosi hasło reklamowe producenta. Kobiety nie zawsze wierzą, a pewniejsze są gdy sprawdzą… Z tej przyczyny umówiłam się na rendez-vous z tak doskonale przedstawiającym się autem. Nie ukrywam , że weryfikacja cech rzeczywistych w świecie ludzi bywa czasem rozczarowująca (Panie doskonale wiedzą o czym myślę). Z tym większą uwagą analizowałam zaprezentowany mi model. Przyjechał ze Stanów Zjednoczonych i zatrzymał sie po drodze w warszawskiej firmie JDL, która „dopieściła” go tuningowo. Wygląda jak mężczyzna po wyjściu z siłowni – karbonową maską silnika i dużym tylnym skrzydłem wykonanym z tego samego materiału wręcz krzyczy „nie zadzieraj ze mną”.

nissan gtr - luiza dorosz

Ale pamiętając o tym, że bardziej liczy się „wnętrze” zajrzałam pod…maskę. Tam dopiero się działo: kute tłoki oraz korbowody HKS Step 2,zestaw Turbo HKS GT800, intercooler przedni wraz z orurowaniem HKS GT1000, wtryski ASNU Ecutek RaceROM na dwa rodzaje paliwa (co dziś pijesz Kochanie ? – benzynę czy etanol ?). Niezależnie od „wypitego” płynu stabilność prowadzenia zapewnia tu zawieszenie regulowane KW Clubsport 3 way uzupełnione o stabilizatory Cusco. Czyli jednak można mu zaufać…i zasiąść w seryjnych, ale bardzo wygodnych, skórzanych fotelach.

nissan gtr - luiza dorosz

 

Wnętrze kabiny nie tworzy nadzwyczajnego klimatu znanego z europejskich konkurentów Nissana, ale ma rzeczowy, techniczny charakter czego przykładem wskażniki doładowania i temperatury oleju silnika oraz przekładni.Dostosowaniem do uniwersalnej roli NISSAN GTR -a służą przełączniki trybów jazdy. Co ciekawe osobne układy sterują silnikiem i skrzynią biegów.

nissan gtr - luiza dorosz

Pora ruszać…
Dżwięk z zakończonego poczwórną kńcówka wydechu „zwala z nóg”. Dosłownie zrobiłyby to też przyspieszenia (znacznie poniżej 3s do 100km/h)- na szczęście siedzę, ale nacisk na plecy i wewnętrzne organy zadziwia. JEST MOC:) Ale jest też praktyczność (4 miejsca i duży bagażnik). Czyżby „partner” idealny…?

 

Photo: Patryk Patynowski
Model: Luiza Dorosz
Mua: Kamila Tadryian
Hair: Iwona Kaim
Stylist : Ewa Dzik
Shoes: Carinii

 

 

 

One Comment
  1. Nissan GTR – samochód marzenie 😍 Tym bardziej po takim tuningu. Już od samego czytania o tych modyfikajach serce mocniej bić, a co dopiero w trkacie jazdy 😊
    Ciekawy wpis w fajnym stylu, przyjemnie się go czyta. Myślę że zostanę tutaj na dłużej.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *