Nissan GTR - Godzilla na Sterydach

Nissan GTR - Godzilla na Sterydach

NISSAN GTR kultowy, flagowy, niemal wyczynowy samochód jest już z nami prawie 10 lat. A ciągle potrafi zadziwiać.Tak jak poprzednicy stał się wręcz ikoną – także popkultury. Dla większości ludzi chociaż odrobinę obytych z motoryzacją wystarczy sam skrót „GTR”, by wszystko stało się jasne. Oznaczony dodatkowym kodem R35 jest już „szóstym pokoleniem” dynastii „sportowców Wschodu” wciąż wiernym swoim korzeniom.

nissan gtr - luiza dorosz
Niezwykłe właściwości jezdne i piorunujące osiągi zdobywa on jak zwykle dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych osiągnięć techniki motoryzacyjnej.Jeśli za przykład powyższego stwierdzenia damy turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,8 litra z tulejami cylindrów natryskiwanymi plazmą w łuku elektrycznym, sekwencyjną 6-biegową, dwu sprzęgłową skrzynią umieszczoną w układzie Transaxle, zaawansowane systemy czterokołowego napędu ATTESA E-TS i układy kontroli dynamiki pojazdu (VDC-R) łatwiej będzie zrozumieć zachwyty ale także prawdziwą drogową i torową skuteczność NISSAN GTR.

nissan gtr - luiza dorosz

Czy rzeczywiście może istnieć super samochód „dla wszystkich, na dowolną okazję i na każdą drogę” jak głosi hasło reklamowe producenta. Kobiety nie zawsze wierzą, a pewniejsze są gdy sprawdzą… Z tej przyczyny umówiłam się na rendez-vous z tak doskonale przedstawiającym się autem. Nie ukrywam , że weryfikacja cech rzeczywistych w świecie ludzi bywa czasem rozczarowująca (Panie doskonale wiedzą o czym myślę). Z tym większą uwagą analizowałam zaprezentowany mi model. Przyjechał ze Stanów Zjednoczonych i zatrzymał sie po drodze w warszawskiej firmie JDL, która „dopieściła” go tuningowo. Wygląda jak mężczyzna po wyjściu z siłowni – karbonową maską silnika i dużym tylnym skrzydłem wykonanym z tego samego materiału wręcz krzyczy „nie zadzieraj ze mną”.

nissan gtr - luiza dorosz

Ale pamiętając o tym, że bardziej liczy się „wnętrze” zajrzałam pod…maskę. Tam dopiero się działo: kute tłoki oraz korbowody HKS Step 2,zestaw Turbo HKS GT800, intercooler przedni wraz z orurowaniem HKS GT1000, wtryski ASNU Ecutek RaceROM na dwa rodzaje paliwa (co dziś pijesz Kochanie ? – benzynę czy etanol ?). Niezależnie od „wypitego” płynu stabilność prowadzenia zapewnia tu zawieszenie regulowane KW Clubsport 3 way uzupełnione o stabilizatory Cusco. Czyli jednak można mu zaufać…i zasiąść w seryjnych, ale bardzo wygodnych, skórzanych fotelach.

nissan gtr - luiza dorosz

 

Wnętrze kabiny nie tworzy nadzwyczajnego klimatu znanego z europejskich konkurentów Nissana, ale ma rzeczowy, techniczny charakter czego przykładem wskażniki doładowania i temperatury oleju silnika oraz przekładni.Dostosowaniem do uniwersalnej roli NISSAN GTR -a służą przełączniki trybów jazdy. Co ciekawe osobne układy sterują silnikiem i skrzynią biegów.

nissan gtr - luiza dorosz

Pora ruszać…
Dżwięk z zakończonego poczwórną kńcówka wydechu „zwala z nóg”. Dosłownie zrobiłyby to też przyspieszenia (znacznie poniżej 3s do 100km/h)- na szczęście siedzę, ale nacisk na plecy i wewnętrzne organy zadziwia. JEST MOC:) Ale jest też praktyczność (4 miejsca i duży bagażnik). Czyżby „partner” idealny…?

 

Photo: Patryk Patynowski
Model: Luiza Dorosz
Mua: Kamila Tadryian
Hair: Iwona Kaim
Stylist : Ewa Dzik
Shoes: Carinii

 

 

 

One Comment
  1. Nissan GTR – samochód marzenie 😍 Tym bardziej po takim tuningu. Już od samego czytania o tych modyfikajach serce mocniej bić, a co dopiero w trkacie jazdy 😊
    Ciekawy wpis w fajnym stylu, przyjemnie się go czyta. Myślę że zostanę tutaj na dłużej.

Odpowiedz na „PiotrekAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *