-PORSCHE 911 (964) - Szlachetny następca tronu

-PORSCHE 911 (964) - Szlachetny następca tronu
Porsche 911 (964) Luiza Dorosz
PORSCHE 911 typoszeregu 964 zdaje się być idealną mieszankę oldschoolowej osobowości 911 i wystarczająco nowoczesnych akcentów. Ma klasyczny kształt, dźwięk chłodzonego powietrzem silnika i co najważniejsze, czuć w nim erę „prawdziwych samochodów”. Zapewnia „analogowe” wewnętrzne wrażenia i wymaga skupienia w trakcie prowadzenia szczególnie w tylnonapędowej wersji Carrera 2. Silnik typu bokser o pojemności 3,6 litra i mocy 250 KM pcha auto  momentem obrotowym 310 Nm. Do pierwszej setki zajmuje mu to  5,7 sekundy. Oczywiście trzeba mu „pomóc” sprawnie przerzucając kolejne biegi i wkręcając wał korbowy na wyższe obroty. Gdy się w to odpowiednio zaangażujemy staje sie to na tyle satysfakcjonujace , że znikają nawet codzienne uporczywe mysli 🙂
Porsche 911 (964) Luiza Dorosz
Porsche 911 (964) Luiza Dorosz
Umiejętność szybkiej i precyzyjnej zmiany biegów odchodzi zresztą powoli w zapomnienie. Dziś nawet producenci małych samochodów proponują swoim użytkownikom przyjazne automaty. W coraz liczniejszych hybrydach są one obowiązującym standartem. W niedalekiej przyszłości nabycie nowego samochodu z ręczną skrzynią biegów będzie prawdopodobnie przywilejem nielicznych. Cóż – wygoda zwycięża 🙂 Podobnie można skwitować kobiece „szpilki” – są efektowne i eleganckie jeśli umiemy się na nich poruszać, ale współczesna codzienność daje pierwszeństwo obuwiu na płaskim obcasie.
Carrera 2 z serii 964 produkowanej w latach 1989-1994 idealnie odwzorowuje sylwetkę swoich słynnych poprzedników wprowadzając swoistą nowość – aktywną aerodynamikę w postaci wysuwanego przy prędkości 80 km/h tylnego spojlera.Zabieg ten pozwala dociskać tylną oś, poprawiać chłodzenie silnika i zachować stylistyczną niezmienność na postoju i przy niewielkich prędkościach. Na życzenie istnieje jednak możliwość wysunięcia spojlera  w dowolnym momencie.
Porsche 911 (964) Luiza Dorosz
Porsche 911 (964) Luiza Dorosz
Generacja 964 jest forpocztą przyszłości przenoszącą ducha legendarnego PORSCHE 959 do wielkoseryjnej produkcji. Stanowi doskonały łącznik pomiędzy historycznymi i współczesnymi modelami 911. To w tej serii przeprojektowano zawieszenie, dodano dodatkowy napęd na przednie koła, zamontowano wspomaganie kierownicy i ABS.  Zastosowano pierwszy raz zautomatyzowaną skrzynię biegów Tiptronic. Wóz stał się  szybszy, stabilniejszy i bardziej satysfakcjonujący w prowadzeniu. Carrera 2 ma niepowtarzalny charakter i styl 911 bez wszystkich wad pierwszych dwóch serii. Otwórz więc  drzwi i wsuń się do wnętrza w sposób w jaki wkładasz dłoń do rekawiczki. Otulą  Cię  wygodne kubełkowe siedzenie. Wystarczy przekręcić kluczyk – po tradycyjnej dla 911-tek, lewej stronie kierownicy – i silnik zapali z szorstkim warkotem…
Porsche 911 (964) Luiza Dorosz
Porsche 911 (964) Luiza Dorosz
Każde lasyczne PORSCHE 911 to zjawisko. Pozwala się  doświadczać na wielorakie sposoby i dosyć łatwo dopasować do różnych zastosowań. Można go trzymać w garażu jako dzieło sztuki, można  przypiąć bagażnik na narty i ruszyć w góry, można założyć slicki i znależć tor. Niekoniecznie najbliższy. Zwykła jazda w ruchu drogowym również daje radość 🙂
Gdy już rozstajemy się z nim, w tajemniczej aurze pozostaje wspomnienie o wszystkich wyczynach jego „kuzynów”. Przodków i następców, w niezliczonych wyczynowych wersjach. Występujących na arenach
Le Mans, Sebring, Atlanty, Daytony, Nürburgringu, Targa Florio, Monte Carlo… Można wymieniać godzinami. Ponad 15 tysięcy zwycięstw w różnorakich zawodach na wszystkich zamieszkałych kontynentach 🙂 To coś ponadczasowego podobnie jak kobieta w koronkowej bieliźnie 🙂
Foto : Krzysztof Kwieciński /Studio Noir
Mua: Natalia Bugajny
Bielizna :Li Parie
Buty :Calzado
Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *