Renault Trezor – dwumiejscowe elektryczne coupé posiada klasyczne proporcje samochodów GT określone długim przodem i zwartym, zaokrąglonym tyłem. Symbolizuje też styl obecnych i przyszłych modeli Renault – proste, płynne linie i zmysłowe kształty otwierające się charakterystycznym przodem ze światłami w kształcie rozciągniętej litery „C”.
>Samochód ekscytuje nie tylko swoim wyglądem, ale i zastosowaną techniką. Zewnętrznie koncept jest rozwinięciem wcześniejszego pojazdu studyjnego marki Renault – modelu DeZir. Nowatorstwo stylistyki aktualnego modelu przejawia się szczególnie dobitnie w pozbyciu się klasycznych drzwi. Dostęp do wnętrza umożliwia unoszona niemal w całości górna część auta obejmująca przednią maskę, dach i szyby kabiny.
Takie rozwiązanie stanowi swoistą reinterpretację odległych już projektów z przełomu lat 60-tych i 70-tych ubiegłego wieku w postaci ówczesnych konceptów Fiat Abarth 2000 Scorpione i Ferrari Modulo. Oba one były zresztą dziełem jednego studia – Pininfariny. Wzory wydają się więc godne naśladowania.Oczywiście nadwozie Renault Trezor prezentuje oryginalną odmienność i jest nie tylko nowoczesne i atrakcyjne, ale także bardzo aerodynamiczne.
Współczynnik oporu powietrza wynosi w przypadku Renault Trezor doskonałe – 0,22. Smukła i długa linia samochodu nosząca cechy agresywności wzmaga tym samym wyobrażenie jego nadzwyczajnej dynamiki. W podobnie atrakcyjnej stylistyce zaprojektowano wnętrze.W futurystycznym kokpicie uwagę przykuwają panoramiczne, zakrzywione ekrany Corning Gorilla Glass wyświetlające informacje w technologii OLED.
Mają do prezentacji sporo danych ponieważ Renault Trezor to samochód, który może być w pełni autonomiczny. I inteligentny – użytkownik w odpowiednim miejscu „dokuje” swój smartfon, aby samochód mógł „dostosować się” się do aktualnego kierowcy, a być może w nieodległej przyszłości już tylko „obserwatora procesu jazdy”. Podkreśleniem wewnętrznego stylu i klasycznego luksusu auta są szlachetne materiały: skóra w czerwonym kolorze oraz jesionowe drewno.
O dopełnienie tego wrażenia starają się zaokrąglone kształty foteli zainspirowane luksusowymi meblami. A siedzi się nisko co sprzyja właściwemu położeniu środka ciężkości samochodu i dobrze koresponduje z idealnym rozkładem jego mas. Niestety jest co dzielić bowiem Renault Trezor pomimo nadwozia z włókna węglowego i szerokiego zastosowania aluminium waży około 1600 kilogramów.”Winę” za to w większości ponoszą wciąż ciężkie akumulatory kondensujące energię elektryczną, która jako jedyna porusza ten kocept. Renault Trezor został wyposażony w dwa pakiety baterii oraz system odzyskiwania energii pochodzący wprost z wyścigowych bolidów Formuły E.
Korzystający z ich zasobów silnik elektryczny jest w stanie wytworzyć moc 350 koni mechanicznych i 380 niutonometrów momentu. Przenosi je efektywnie na tylne koła i pozwala osiągać prędkość sto kilometrów na godzinę w mniej niż 4 sekundy. Tę ostatnią informację będą w stanie potwierdzić jedynie nieliczni kierowcy – koncept bowiem jak zwykle w takich przypadkach żyje „życiem” odmiennym od innych samochodów. Jest trochę jak słynny celebryta otoczony tłumem, spędzający swoje dni i noce wśród blasku świateł oraz fleszy z aparatów i telefonów, z dala od „prawdziwego życia” drogowego. A propos świateł – te zainstalowane w Renault Trezor korzystają z laserów, a szczególnie spektakularnie wygląda tylna wiązka czerwonego światła laserowego imitującego splot liny. W wyobraźni można wręcz poczuć jak samochód pociąga nas ku sobie… Cieszy mnie, że Renault Polska zechciała „zaprosić” do Polski i zaprezentować „na żywo” szerokiej publiczności tak elektryzujący pojazd 🙂
Photo: Patryk Patynowski
Model: Luiza Dorosz
Mua: Kamila Tadriyan
Hair: Iwona Kaim
Stylist: Anna Nawrocka
Renault Trezor - CZARUJĄCY ELEKTRYK

Awesome blog.Much thanks again. Awesome.